top of page

Moja pasja- Joga

Joga to starożytna wiedza i tradycja sięgająca ponad 5000 lat wstecz. Określenie „joga” wywodzi się z sanskryckiego „yuj” oznaczającego jedność, połączenie lub integrację. Joga, poprzez rozmaite techniki oddechowe - pranajamy, pozycje ciała – asany i medytacje, prowadzi do harmonii ciała, umysłu i oddechu.


Moja pasja- Joga

Kiedy miałem 11 lat, zacząłem ćwiczyć Jogę pod okiem nauczycielki z mojej szkoły. Jako początkujący uczyłem się podstawowych ćwiczeń. Chciałem się nauczyć robić szpagat, ale mi się nie udało.

W szóstej klasie ćwiczyłem Jogę w parze z siedmioletnią dziewczynką. Dobrze mi się wtedy z nią pracowało, lepiej niż samemu.

Próbowałem stworzyć nowe pozycje w Jodze, nazwałem je: skorpionem i wijącym się skorpionem. Jednak moja instruktorka stwierdziła, że nie można mieszać i łączyć stylów Jogi z Karate.

Uczyłem się stać na rękach i na głowie, wtedy musiałem ćwiczyć przy drabince.

Podczas wakacji 2022 pojechałem z moją mamą na ćwiczenie prostujące kręgosłup i Jogę. W czasie ćwiczeń szybko się poddawałem i robiłem sobie odpoczynek oraz przerwę na oddech i napicie się wody. Ćwiczenia szybko się skończyły.

Natomiast nauczyłem się pozycji kruka. Jestem w trakcie nauki pozycji robaka. Jest to trudne ćwiczenie wymagające wzmocnienia rąk.

Podczas ćwiczeń uczyłem się nowych i trudnych pozycji takich, jak: okręt, półokręt, namiot.

Joga wymaga od uczestnika zajęć: determinacji, odwagi, wytrwałości i cierpliwości. Myślę, że mi ich nie zabraknie.


Adam Gnacik kl. VIIa


Zapraszam na krótki film z moich zajęć. Może będzie inspiracją do ćwiczeń jogi dla innych



bottom of page